HABERLER
Tatil geliyor ama nasıl bir tatil ? Tatilimizi nasıl değerlendirmeli ?
22.01.2016
 
Uzun bir ders döneminin ardından eğitim öğretim yılının birinci dönemi sona eriyor. Cuma günü karneler alındıktan sonra birçok evde sevinç bazı evlerde ise hüzün hakim olacaktır. Mühim olan nokta her iki durumda abartılı davranışlardan özellikle olumsuz , sert ve cezalandırıcı tepkilerden mümkün olduğunca kaçınmaktır.
Ödüllendirmelerde de mümkün olduğunca maddiyata dayalı ve yüksek meblağlı hediyelerden kaçınarak daha çok sürpriz içeren ve manevi hazza dayalı, birlikte zaman geçirme fırsatı tanıyan,aile birlikteliğini arttırıcı manevi hediyeler ve ödüllendirmelerde bulunmak öğrencilerimizin karakter gelişimlerinde daha yararlı olacaktır.
Yarıyıl tatili, fırsat olarak görülürse, çeşitli faaliyet ve etkinliklere yer verilir. Yeni bilgi, tecrübe ve düşünceler kişiyi zihnen olgunlaştırırken, bedenen ve ruhen de ferahlatır. Tatil sonunda eksiklerini gidermiş, zayıf yönlerini iyileştirmiş ve iyi yönlerini daha da güçlendirmiş bir kişi ortaya çıkar. İşte verimli tatil budur.

Tatilde amaç; bu süreci hiçbir şey yapmadan geçirmek değildir. Bilakis bu süreci öğrencilerin kendilerini yenilemelerine ve bir dahaki döneme dinlenmiş, motivasyonu yüksek olarak başlamaları için bir ön hazırlık süreci olarak görmek daha doğru olur. Yeni döneme hazır olmalarını sağlayacak planlamanın yapılması da dikkate alınmalı.
Bu süreçten öğrencilerin en iyi şekilde faydalanmalarını sağlamak ise ailelere düşüyor.
İlköğretim seviyesindeki çocuklar ailelerinin rehberliğine daha çok ihtiyaç duyar.
Aileler çocuklarının en iyi şekilde yetişmelerini istemelerine rağmen çoğu zaman onlara psikolojik açıdan ne şekilde yardımcı olunabileceği hakkında gerekli bilgilere sahip değiller. Çocuğun olumlu bir davranış geliştirmesi ve tatilini iyi değerlendirmesi, anne babanın uyumu, tarzı, aile ile çocuğun arasındaki samimiyetin derecesi ile orantılı.
Ebeveynler, çoğu zaman çocuğu birey olarak tanımadan kendi beklentilerini, hayallerini çocukta yaşatmak gibi gerçekçi olmayan yaklaşımlar içine düşünür. Oysa çocukla kurulacak sağlıklı iletişim, etkili dinleme ve paylaşım şikayet edilen birçok iletişim sorunlarını ortadan kaldırır. Unutmamak gerekir ki; çocuklar eleştirilmekten çok anlaşılmak ve kabullenilmek istemektedirler.
Birinci dönemin yoğun temposundan çıkan çocukların dinlenmesi, stres atması için tatil iyi bir fırsat veriyor. Bu durum zihinsel olduğu kadar hem bedensel hem de sosyal etkinliklerden uzak kalmış çocuklar için iyi değerlendirilmesi gereken bir süreçtir. Bu nedenle 15 günlük zamanı iyi planlamak gerekir.
Planlanmayan tatil çocuğu yorar. 'Zamanın' planlanmasıyla birlikte gidilecek yerleri ve aktiviteleri çocuğun da fikri alınarak belirlemekle ortaya çıkabilecek kaotik durumun önüne geçilebilir. Tatilde çocuğun zevk alacağı, moral tazeleyebileceği belirli etkinlikler planlamalı. Çocuğun ilgileri doğrultusunda spor, sanat, gezi ve hobi etkinliklerine yer verilmeli, yaşıtları ile bir araya gelmesine olanak sağlanmalıdır.


Peki verimli bir tatil için neler yapılabilir;

Aile ziyaretleri: Okulda çok iyi arkadaş olan öğrenciler, aileler arası ziyaretlerle, hem birbirinin aile yapılarını daha iyi tanırlar hem de arkadaşlıkları daha da güçlenmiş olur. Birlikte yapılan kahvaltı ve çay sohbetlerinde öğrenciler hoşça vakit geçirir, birbirini motive ederler. Böylece yalnızlığa ve sanal âlemin insafına mahkûm olmazlar.
Akraba ziyaretleri: Yarıyıl tatili, aile ve akraba bağlarının iyileştirilmesi için fırsattır. Yakında oturan akrabalar mutlaka ziyaret edilmeli. Hatta imkânları zorlayarak uzaktakileri de ziyaret etmek bambaşka sonuçları doğuracaktır. Yaşlı ve hasta ziyaretleri de, sağlığın ve gençliğinin kıymetini idrak etmeye, hayata farklı açılardan bakmaya vesile olacaktır.
Şehrin tarihî, manevi ve kültürel yerlerini ziyaret etmek: İstanbul'da yaşayıp da, turistlerin bile ilk gördüğünde hayran olduğu Sultanahmet'e gitmeyenler var.Kentimiz için konuşursak Osmanlı Beyliği’nin ilk fethettiği beldelerden olduğu için kültürel mirasın zengin olduğu bir beldedeyiz bunu öğrencilerimizle birlikte değerlendirmek oldukça faydalı olacaktır. Maalesef, gezmek deyince çocukların aklına alışveriş merkezleri geliyor. Fakat alışveriş merkezlerine göre daha az para harcayarak, toplu taşıma araçlarıyla şehrin tarihî, manevi ve kültürel mekânları ziyaret edilebilir. Bu mekânlar çocukların kalben ve ruhen ferahlamasına vesile olacaktır.
Kitapçıları gezmek: İhtiyacı olan kitaplar, okul ve ailesi tarafından tedarik edilen öğrencinin, eline her para geçtiğinde market aklına gelir. Hayatında bir kitapçıya uğramadan mezun olanlar bile vardır. Yarıyıl tatilinde kitapevleri ziyaret edilebilir. Kitapçıya gitmek için ille de kitap almak şart değildir. Kitaplar para harcamadan da gezip görülebilir, incelenebilir.
Model insanlarla tanıştırılmalı: Henüz çalışma şuurundan yoksun ve çabanın değerini idrak edemeyen öğrencinin tembelliği aileyi rahatsız ettiği için, devamlı nasihat eder ama nafile. Çalışkanlığı ve örnek kişiliğiyle dikkat çeken bir insanla tanıştırmak, bazı gerçekleri kolay idrak etmesine vesile olacaktır.
Tiyatroya gitmek: Dizi-sinemaya göre tiyatro, daha gerçekçidir ve anlamak için beyin, düşünce sürekli aktiftir. Şehrin imkânları nispetinde (özellikle belediyelerin) çocuklara/gençlere hitap edilen tiyatrolara gidilebilir. Bu sayede, televizyonla tiyatroyu karşılaştıracak, aradaki farkları keşfedecek ve okuldaki tiyatro çalışmalarında rol almak isteyecektir.
Evde yapılabilecekler: Farklı ve renkli bir yarıyıl tatili geçiren çocuklar, eve geldiklerinde duygu ve düşüncelerini anlatmak, merak ettiklerini sormak isteyecektir. Dolayısıyla televizyon kapalı kalacak ve neşeli bir sohbet başlayacaktır. Bu durumda anne-baba, çocuğa sorular sorarak düşündürür, vermek istediği mesajları ve düşünceleri kendisinin keşfetmesine yardımcı olabilir.
Günlük yazmak: Yazmak, duygu ve düşünceleri ifade etme yeteneğini geliştirir. Bunun yanında, yaşadığı hayatı sorgular ve orijinal fikir ve çözümler bulur. Yarıyıl tatili, günlük yazmaya başlamak için ideal bir dönemdir.
Aile Okuma Etkinlikleri:Tatilde ailecek  herkesin ortaklaşa okuyabileceğine inanılan ailenin değer yargılarıyla uyumlu, çocuklarımıza öğretici ve eğitici olmasının yanı sıra sıkılmadan okuyacakları eserleri bulup keşfederek birlikte kitaba başlamak için hem aile içi iletişimi arttıracak hem de kaliteli zaman geçirilmiş olacaktır.Akşam yemeklerinde yapılan okumalarla ilgili konuşmak çocuğumuzun okuduklarını anlama paylaşma ve yorumlama yeteneğini daha da arttıracaktır.

Son olarak tatilin tatil yapmak amacıyla  belirlendiği unutulmamalı diğer tüm aktiviteler dinlenmenin ve ikinci döneme motive olmanın önüne geçirilmemelidir.
Herkese huzurlu keyifli  bol aktiviteli eğlenceli tatiller diliyorum.


 
 
                                                           BİLGİ VE EĞİTİM ÇALIŞMA GRUBU BAŞKANI
                                                                                    Mustafa ÇEVİK
 
Diğer Haberlerden Başlıklar... Tarih
2019 GENEL KURULUMUZU GERÇEKLEŞTİRDİK. 30.07.2019 14:50
Bu parti meselesi değil.. 18.06.2019 15:41
YENİ ATANAN YÜKSEK OKUL MÜDÜRÜMÜZÜ MAKAMIN DA ZİYARET ETTİK. 18.06.2019 15:09
"İNEGÖL'ÜN TURİZM YÖNÜ'DE ÖN PLANA ÇIKARILMALI 18.06.2019 15:04
‘’ İYİLİK YAPMAK EN ÇOK SAHİBİNİ YÜCELTİR.’’ 18.06.2019 15:01
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Önceki Sayfaya Döner
Ana Sayfa İnegöl Hakkında Galeri Nöbetçi Eczaneler Faydalı Linkler Önemli Telefonlar Kameralarımız Mesaj Gönder
 
Haberler Meclislerimiz Çalışma Grupları Faaliyetlerimiz Organizasyon Şeması Kent Konseyi Diğer Hizmetler
İnegöl Kent Konseyi © 2010 Tüm Hakları Saklıdır.